شناسايي دو نوع جديد از ويروس كرونا در آمريكا

۲۱ بازديد

دانشمندان در اوهايو آمريكا دو گونه جديد و جهش يافته از ويروس كوويد-19 يافته‌اند كه با دو نوع قبلي شناسايي شده در انگليس و آفريقاي جنوبي متفاوت است و توانايي انتقال و شيوع بيشتري دارد.

بر اساس گزارش اوليه “گيزمودو”، دانشمندان مستقر در اوهايو آمريكا دو نوع جديد از ويروس كرونا كشف كرده‌اند. تيمي از دانشمندان دانشگاه ايالتي اوهايو جهش‌هاي جديدي را در ويروس كوويد-۱۹ كشف كرده‌اند كه مانند ساير سويه‌هاي شناسايي شده تاكنون، افراد بيشتري را آلوده مي‌كند. اين بدان معني است كه اين سويه‌هاي جديد مي‌توانند با سرعت بيشتري در يك جمعيت خاص گسترش يابند و پتانسيل نگران كننده‌اي براي افزايش تعداد ابتلاهاي جديد در ايالات متحده ايجاد مي‌كنند. در اين مطلب از مجله دلتا درباره اين گونه جديد بخوانيد.

شناسايي دو نوع جديد از ويروس كرونا در آمريكا

محققان مي‌گويند گونه دوم ويروس كرونا كه در آمريكا شناسايي شده است، واگيرتر از انواع قبلي است. يكي از اين دو نوع جديد ويروس كرونا فقط در يك نفر مشاهده شده است، اين بدان معني است كه فعلا نمي‌توان حدس زد كه تا چه ميزان قابليت شيوع دارد. اما محققان كشف كردند كه اين سويه، جهش مشابهي با سويه B.1.1.7 دارد كه ماه گذشته شاهد به وجود آمدن آن در انگليس بوديم.

اما گونه جديد دوم با سرعت بيشتري در كلمبوس اوهايو در حال گسترش است. اين سويه شامل تركيبي كشنده از جهش‌ها است كه برخي از آن‌ها قبلا هرگز ديده نشده‌اند و قابليت انتقال ويروس را به شكل چشمگيري افزايش داده‌اند.

محققان مي‌گويند هنوز هيچ گونه ارتباطي ميان اين گونه‌هاي جديد با افزايش مرگ و مير وجود ندارد. آن‌ها بايد تأثير جهش‌ها را در انتقال ويروس، شيوع آن در جامعه و اينكه آيا تأثير قابل توجهي بر سلامت انسان دارد را كشف كنند.

نيازي به گفتن نيست كه نوع واگيردارتر ويروس كرونا موج جديدي در تعداد ابتلاهاي جديد ايجاد مي‌كند كه متعاقب آن فشار به كادر درمان افزايش مي‌يابد. دانشمندان هنوز سويه جديدي را كه كشنده‌تر باشد، شناسايي نكرده‌اند كه اين در مورد همه سويه‌هاي جديد شناسايي شده در انگليس، آفريقاي جنوبي و ايالات متحده صدق مي‌كند.

پيشنهاد مطالعه: در مجله سلامتي دلتا مطلب «درد قفسه سينه نشانه كرونا است؟» را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

آيا پس از تزريق واكسن كرونا بايد از ماسك استفاده كرد؟

گونه جديد كرونا موجب بروز علائم شديدتر نمي‌شود!

تست ۱۰ ثانيه اي كرونا با دقت ۹۹ درصد

آلودگي هوا و آسيب آن بر كودكان

محافظت يك ساله واكسن مدرنا از بدن

 

با مجله دانستني دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.