اين افراد هرگز موز نخورند

۱۲ بازديد

موز با وجود فوايد زيادي كه دارد اما با اين حال براي برخي افراد موجب بروز عواملي مانند سنگيني و داغي در سر و بدن، كورك و دمل و جوش‌ و تشديد يبوست‌ مي‌شود.

اين افراد موز نخورند

شايد براي شما جالب باشد بدانيد موز در برخي افراد ايجاد حساسيت مي‌كند. از ديدگاه طب سنتي طعم شيرين و طبع موز مزاج گرم و تر دارد. معمولا مصرف آن براي بيشتر افراد، بدون عارضه و مفيد است. اين افراد موز نخورند. با مجله دلتا همراه باشيد.

اين افراد موز نخورند

اين ميوه نيروبخش و چاق‌كننده بوده و ارزش تغذيه‌اي زيادي دارد. براي تقويت قواي مغزي به‌خصوص در كودكان، سالمندان، گياه‌خواران و كساني كه در دوران نقاهت بيماري به سر مي‌برند مشابه انجير، انگور و مويز بسيار مناسب است.

موز به دليل مزاج گرم، براي افراد با مزاج سرد به خصوص سرد و خشك كه معمولا لاغر و داراي پوست خشك و تيره بوده و استعداد چاقي نداشته و از ناراحتي اعصاب و مشكلات مفصلي رنج مي‌برند. همچنين براي افزايش ميل جنسي مفيد است اما همين ميوه به دليل طبع گرم براي برخي مزاج‌هاي گرم مي‌تواند سبب بروز علائم و حساسيت‌هايي شود.

اگر به اين دست مطالب علاقه‌مند هستيد حتما مطلب اين خوراكي‌ها خطر مرگ را كاهش مي‌دهند را بخوانيد.

زياده‌روي در مصرف موز ما را مي‌كشد؟

اين ميوه براي گرم‌مزاجان ساكن اقليم‌هاي گرمسيري بايد با احتياط مصرف شود چون به خصوص در افراد با مزاج گرم و خشك ممكن است به افزايش حرارت و داغي بدن، خارش، حالت سنگيني در سر و بدن، بروز جوش‌‌هاي پوستي منجر شده و سبب توليد صفرا يا دم شود.

در نتيجه كساني كه مزاج گرم دارند احتمال حساسيت به اين ميوه در آن‌ها زياد است يا بايد از خوردن آن پرهيز كنند يا پس از مصرف موز يك خوردني رو به ترش يا ملس همچون شربت سكنجبين يا كمي آبغوره يا آب انار ميل كنند تا اين عوارض به حداقل برسد.

معمولا موزهاي كال و سبز رنگي كه بافت سفت دارند و انواعي كه با گاز اتيلن زودرس شده‌اند در افراد مستعد، سبب بروز يبوست مي‌شود و براي رفع اين عارضه مصرف ملين‌هايي مانند خاكشير توصيه مي‌شود. البته اين افراد بهتر است كمتر موز مصرف كنند.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطلب چرا در زمستان سكته قلبي بيشتر مي‌شود؟ را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.