ويروس كرونا توسط انسان ساخته نشده است

۲۴ بازديد

به تازگي تيمي از پژوهشگران روسيه به بررسي ساختار ژنتيكي ويروس كرونا پرداخته و دريافتند اين عفونت مي تواند در نتيجه تركيب ژن هاي ويروسي ايجاد شود كه باعث شيوع پنوموني حاد در سال هاي 2002 و 2003 ميلادي در گوانگژو چين شده بود.

كمي بيش از يك سال از شيوع جهاني ويروس كرونا مي‌گذرد و شواهد نشان مي‌دهد اين ويروس نخستين بار در شهر ووهان چين ظاهر شده است. سرعت شيوع بسيار بالاي اين ويروس سبب شد تا تقريبا همه نقاط جهان در فاصله زماني كوتاهي با تبعات آن درگير شده و در نتيجه بسياري از سياستمداران از اين ويروس بهره برداري سياسي كرده و آن را به ساير كشورها نسبت داده‌اند. در ادامه اين مطلب از مجله اينترنتي دلتا درباره ساختار ژنتيكي ويروس كرونا مي‌خوانيد.

ساختار ژنتيكي ويروس كرونا چگونه است

در اين ميان اما علم فارغ از جبهه گيري هاي سياسي به بررسي منشا اصلي اين ويروس پرداخته و پاي جانوراني چون پانگولين، خفاش و سمور نيز به ميان آمد. تاكنون هيچ يك از پژوهش‌هاي صورت گرفته نتوانسته‌اند به منشا اصلي و دقيق اين ويروس كه سلامت بشر را به خطر انداخته اشاره كنند.
الكساندر بوتنكو، رئيس مركز تحقيقات ملي اپيدميولوژي و ميكروب شناسي وزارت بهداشت روسيه در مصاحبه‌اي مطبوعاتي درباره ساختار ژنتيكي ويروس كرونا اعلام كرد: اثبات مصنوعي بودن ويروس كرونا تقريبا غير ممكن است.
سازمان بهداشت جهاني نيز در اين رابطه اعلام كرد؛ فرضيه ساخت مصنوعي ويروس كرونا در آزمايشگاه غير محتمل بوده و بديهي است كه نبايد انتظار پذيرفتن چنين موضعي را داشت؛ زيرا اين مساله تقريبا غيرممكن است كه اثبات كنيم ويروس كرونا در آزمايشگاه ظاهر شده و ساخته دست بشر است.
بررسي ژنتيكي اين ويروس نشان مي‌دهد كه اين عفونت مي‌تواند در نتيجه تركيبي از ژن‌هاي ويروسي ايجاد شود كه باعث شيوع پنوموني حاد سال‌هاي ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ ميلادي در گوانگژو چين شده و سپس به خفاش منتقل و بار ديگر به انسان رسيده است.
ساختار ژنتيكي اين ويروس‌ها بسيار به هم نزديك هستند. به گفته پژوهشگران، در چنين مواردي، يك تركيب مجدد بين ژن‌ها رخ داده و اين مكانيسم‌هاي تغيير ويروس معمولا همراه با جهش ژنتيكي است.

پيشنهاد مطالعه: در مجله دانستني دلتا مطلب «شناسايي دو نوع جديد از ويروس كرونا در آمريكا» را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

تست ۱۰ ثانيه اي كرونا با دقت ۹۹ درصد

شناسايي دو نوع جديد از ويروس كرونا در آمريكا

گونه جديد كرونا موجب بروز علائم شديدتر نمي‌شود!

واكسن‌ها ممكن است روي كروناي آفريقايي كار نكنند

آلودگي هوا و آسيب آن بر كودكان

 

با مجله دانستني دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.