چند اشتباه خطرناك درباره خوردن آب

۹ بازديد

اگر بدن انسان دچار كم آبي شود بسيار خطرناك است اما نبايد كم آبي بدن را با مواردي مثل زياد آب خوردن جبران كرد، اين كار حتي ممكن است به مرگ انسان ختم شود.

جبران كم آبي بدن

آب رساني به بدن همراه با برخي از اشتباهات است كه شايد از آن‌ها كاملا بي‌اطلاع باشيم. تصور اين كه تامين مايعات مورد نياز بدن، تنها از طريق آب و ساير نوشيدني‌ها امكان پذير است، واقعيت ندارد. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با رايج‌ترين خطا‌ها هنگام جبران كم آبي بدن بيشتر آشنا شويد.

جبران كم آبي بدن

هرچقدر آب بنوشيم برايمان بهتر است

فراموش نكنيد كه زياده‌روي در مصرف آب بار كليه‌ها را بيشتر كرده و باعث تورم سلول‌ها مي‌شود. در اين حالت فرد دچار گيجي، پف كردگي و در خطرناك‌ترين حالت، مرگ خواهد شد.

زماني اقدام به نوشيدن آب كنيد كه تشنه هستيد. از سر كشيدن مداوم آب اجتناب كنيد.

در حالت بي تحركي نيازي به نوشيدن آب نيست

حتي در حالت نشسته بر روي مبل و پشت ميز نشيني هم نياز به نوشيدن مايعات است و نبايد آن را به زمان ورزش و باشگاه محدود كرد.

حتي بهتر است يك يادداشت جلوي چشم خود قرار دهيد تا نوشيدن آب به شما يادآوري شود. از اپليكيشن‌هايي استفاده كنيد كه با صداي زنگ نوشيدن آب را به شما يادآوري مي‌كنند.

اگر به اين دست مطالب علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌كنم مطلب نوشيدن آب چه زماني باعث مرگ مي‌شود؟ را بخوانيد.

پرهيز از نوشيدن آب قبل از ورزش

حتي اگر در طول ورزش به ميزان كافي آب بنوشيد، ولي از مصرف آب قبل از ورزش خودداري كنيد، باز هم ممكن است دچار عوارض كم آبي بدن از جمله سردرد شويد. پس حتما نيم ساعت قبل از انجام هر گونه فعاليت بدني، آب بنوشيد.

حتما بايد روزانه ۸ ليوان آب نوشيد

قرار نيست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ ليوان آب نياز داشته باشند. اين ميزان بستگي به اندازه بدن، وزن، ميزان فعاليت بدني، ميزان مايعاتي كه در غذا‌ها وجود دارند و محيط زندگي دارد. اگر شما در محيط خشك زندگي مي‌كنيد يا ميزان فعاليت بدني‌تان زياد است، نسبت به ساير افراد، حتي به بيشتر از ۸ ليوان آب نياز داريد.

عدم نوشيدن چاي يا قهوه

از آنجايي كه چاي و قهوه خاصيت افزايش ادرار را دارند، تصور برخي اين است كه منجر به كم آبي بدن مي‌شوند. اما به هر حال اين نوشيدني‌ها تا حدي مي‌توانند ميزان مايعات مورد نياز بدن را تامين كنند.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب دانستني مطلب اين افراد بيشتر از بقيه مريض مي‌شوند را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.