موميايي ۱۵۰۰ ساله‌اي كه كتاني‌‌هاي آديداس مي‌پوشيد!

۱۰ بازديد

تصويري از كفش‌هاي يك موميايي 1500 ساله شايد شما را هم شگفت زده سازد، موميايي كه متعلق به يك زن اهل كشور مغولستان است و در غاري در دل كوهستان كشف شده است.

كشف موميايي با كفش هاي كتاني

موميايي به اعتقاد برخي‌ روشي براي ابدي كردن مردگان است. در كشف اخيري كه انجام شده است، مردم به شباهت كفش‌هاي يك موميايي به يك جفت كفش آديداس، مشهور به آديداس ترينرز (Adidas trainers)، اشاره دارند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشيد تا با كشف موميايي با كفش هاي كتاني بيشتر آشنا شويد.

كشف موميايي با كفش هاي كتاني

باقيمانده‌هاي اين موميايي در ارتفاع ۲,۸۰۳ متري كوه آلتاي مغولستان پيدا شده است. گمان مي‌رود موميايي ياد شده از يك خانواده‌ تركي باشد و سن آن را بيش از ۱۵۰۰ سال تخمين مي‌زنند. اين موميايي را چوپاني كشف كرد كه به‌طور اتفاقي از محل دفن آن عبور مي‌كرد و پس از آن به موزه‌ Khovd اطلاع داد.

متاسفانه و طبق انتظار، محققان موزه هيچ‌گونه اشاره‌اي به يك جفت كفش كتاني موميايي نكردند، با اين وجود، آن‌ها به سيبري تايمز گفته‌اند:

«يافته‌ها به ما نشان مي‌دهد، اين مردم، صنعتگران ماهري بوده‌اند. با توجه به اينكه اين قبر متعلق به شخصي معمولي است، متوجه شده‌ايم كه در آن زمان، مهارت‌هاي پيشه‌وري، نسبتا توسعه يافته بوده است.»

آن‌ها همچنين اضافه كردند: «اين شخص از نخبگان نبوده، به دليل اينكه هيچ نوع كماني در آرامگاه وجود ندارد. همچنين جسد موميايي متعلق به يك زن است.»

علاوه بر تمام حرف‌هاي بيهوده‌ سفر در زمان، محققان بيشتر در مورد چيزي علاقمند هستند كه اسرار اين موميايي را در مورد فرهنگ باستاني تركي آشكار مي‌كند. همراه با كفش‌ها، مدفن اين موميايي شامل يك بقچه از اشيا مورد استفاده‌ روزانه، باقيمانده‌هاي كامل يك اسب، زين اسب و چهار قطعه‌ ريز بافت لباس مي‌شود.

كشف موميايي با كفش هاي كتاني

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب دانستني مطلب ماجراي خوفناك زني مرده كه در تابوت زنده شد! را بخوانيد.

خواص تخم کتان برای بدن

1- درمان مشکلات ناشی از یائسگی: تخم کتان سرشار از اُمگا 3 می باشد. تحقیقات نشان داده است که هر چه میزان امگا 3 در بدن زنان بیشتر باشد، علائم یائسگی مانند گر گرفتگی کمتر می شود. همچنین تخم کتان حاوی لیگنان یا همان استروژن گیاهی است که باعث تنظیم هورمون ها در این دوران می شود.

2- پیشگیری از سرطان سینه: لیگنان موجود در دانه کتان سوخت و ساز هورمون استروژن بدن را تغییر می دهد. در زنان یائسه تولید استروژن های فعال را کم می کند که این خود ریسک ابتلا به سرطان پستان را می کاهد. همچنین تخم کتان رشد سلول های سرطانی در بافت پستان را کاهش می دهد.

3- درمان کیست تخمدان: استفاده از تخم کتان میزان تستوسترون را در زنان دارای کیست تخمدان تا 89 درصد کاهش دهد و به طور کلی موجب کاهش تستوسترون و کم شدن موهای زائد و ناباروری می شود و تستوسترون اضافه را از بدن دفع می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.