اين هوس‌هاي غذايي مي‌تواند نشانه‌ آلزايمر باشد

۱۰ بازديد

ميل و هوس غذايي تنها براي زنان باردار نيست؛ در برخي موارد، نشانه يك بيماري است كه ما از آن خبر نداريم.

ارتباط هوس غذايي و آلزايمر

ميل به غذا در افراد مختلف، متفاوت است. ممكن است شما يك لحظه بخواهيد كه غذاي مضر بخوريد و لحظه ديگر دوست داشته باشيد كه از ميوه و سبزي استفاده كنيد. اين موضوع بستگي به شرايط و حالت شما دارد، اما به‌طور كلي ميل به غذا در برخي افراد، نشانه اين است كه آن‌ها در معرض آلزايمر قرار گرفته‌اند. در اين مطلب از مجله دلتا  به ارتباط هوس غذايي و آلزايمر مي‌پردازيم. همراه ما باشيد.

ارتباط هوس غذايي و آلزايمر

ميل به يك غذاي يكسان در مدت زمان طولاني مي‌تواند از نشانه‌هاي اوليه آلزايمر باشد. مطالعه‌اي نشان مي‌دهد كه تغييراتي در عادات غذايي افراد مبتلا به آلزايمر ايجاد مي‌شود.

آن‌ها ممكن است در يك دوره زماني طولاني فقط ميل به يك غذا داشته باشند كه علت آن نيز تغييرات مغزي و ذهني آن‌هااست كه لوب پيشين كه پشت پيشاني و گوش آن‌ها قرار گرفته است، تحت تاثير قرار مي‌گيرد، عملكرد آن متفاوت مي‌شود و ممكن است رفتارهاي عجيب و غريب از فرد سر بزند. تغيير در اشتها نيز ممكن است در افراد آلزايمري، ايجاد و ترجيح آن‌ها در انتخاب غذا متفاوت شود.

ميزان غذاي مصرفي

همه‌چيز فقط وابسته به آن چيزي كه مي‌خوريد، نيست؛ بلكه ميزان غذايي كه مصرف مي‌كنيد نيز اهميت زيادي دارد. ميزان اشتهاي بسياري از افرادي كه در معرض آلزايمر هستند، يك‌باره تغيير مي‌كند. ممكن است اشتهاي آن‌ها بسيار كم يا بسيار زياد شود كه مي‌تواند يكي از نشانه‌هاي اوليه ابتلا به آلزايمر باشد و همچنين، به‌طور معمول، شبيه به علائم افسردگي است.

اگر متوجه شديد به يك‌باره به غذاهايي ميل پيدا كرديد كه آن‌ها را دوست نداشتيد، اما امروز دوست داريد هر چه بيشتر از آن‌ها استفاده كنيد، بدانيد در معرض آلزايمر قرار گرفته‌ايد؛ به‌خصوص غذاهاي شيرين و شكلاتي و غذاهايي كه طعم بسيار قوي دارند و داخل آن‌ها موادي مانند سس، زياد استفاده شده است، بيشتر از بقيه اين خطر در شما را نشان مي‌دهند.

ارتباط هوس غذايي و آلزايمر

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب دانستني مطلب حقايقي جالب و عجيب و غريب كه حتما بايد بدانيد!  را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.