اميكرون و آنچه درباره خطرات ابتلا به آن بايد بدانيد

۵ بازديد

دانشمندان انگليسي مي‌گويند سويه اميكرون ۴۰ تا ۴۵ درصد كمتر از سويه دلتا باعث بستري شدن فرد در بيمارستان مي‌شود.

سرايت پذيري سويه اميكرون

همزمان با نگراني‌ها درباره ميزان سرايت پذيري سويه اميكرون و قدرت كشندگي آن، دانشمندان به طور گسترده اقدام به بررسي اين سويه در محيط آزمايشگاهي كردند. با مجله دلتا همراه باشيد.

سرايت پذيري سويه اميكرون

گرچه شواهد اوليه حاكي از قدرت سرايت پذيري اميكرون بود، اما يافته‌هاي دانشمندان نشان مي‌دهد اين سويه به نسبت ساير سويه‌هاي كرونا قدرت كشندگي كمتري دارد. به تازگي محققان دانشگاه سلطنتي لندن اقدام به انتشار يافته‌هاي خود در اين زمينه كردند.

دانشمندان اين دانشگاه اعلام كردند خطر بستري شدن در بيمارستان در افراد مبتلا به سويه اميكرون ۴۰ تا ۴۵ درصد كمتر از افرادي است كه به سويه دلتا مبتلا شده‌اند. سويه دلتا هم اينك سويه غالب كرونا در جهان محسوب مي‌شود و بالاترين قدرت كشندگي را در ميان ۵ سويه شناخته شده كوويد ۱۹ دارد.

خطر بستري شدن

به طور كلي تمامي شواهد نشان مي‌دهد خطر بستري شدن به دليل ابتلا به سويه اميكرون به ميزان قابل توجهي كمتر از سويه دلتا است. ما اين تحقيقات را از اول تا چهاردهم دسامبر بر روي افرادي كه تست پي سي آر (PCR) آن‌ها مثبت اعلام شده بود انجام داديم.

دانشمندان مشاهده كردند خطر بستري شدن در بيمارستان به دليل ابتلا به كرونا در هر دو افرادي كه واكسن دريافت كرده بودند يا قبلا يك بار به كوويد ۱۹ آلوده شده بودند به يك ميزان كاهش يافت. همچنين افرادي كه دو دوز واكسن كرونا دريافت كرده‌اند به ميزان قابل توجهي خطر بستري شدن در بيمارستان در آن‌ها كاهش يافته بود. اگرچه احتمال ابتلا به سويه اميكرون هنوز در آن‌ها بالاست.

دريافت دوز تقويتي

همچنين افرادي كه دوز تقويتي (دوز سوم) واكسن كرونا را دريافت كرده‌اند از ايمني بالاتري براي جلوگيري از ابتلا به اميكرون برخوردارند. پيشتر محققان در آفريقاي جنوبي اعلام كردند ابتلا به سويه اميكرون ۸۰ درصد كمتر باعث بستري شدن افراد در بيمارستان نسبت به سويه دلتا مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب دانستني مطلب ضررهاي استفاده از خلال دندان كه نمي‌دانستيد را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.