ماجراي خوفناك زني مرده كه در تابوت زنده شد!

۶ بازديد

همان موقع كه مارگارت ديكسون در ميدان اصلي شهر ادينبورگ به چوبه دار آويخته شد، همه كساني كه در اين ميدان شاهد اعدام او بودند، گمان نمي‌كردند كه دوباره او را زنده خواهند ديد.

زني كه زنده شد

مراسم اعدام او مانند ديگر اعدام‌هايي كه در آن دوران رخ مي‌داد، جلوي چشمان همه مردم و مسئولين شهر برگزار شد و هيچ مشكل خاصي هم وجود نداشت. اما پس از مرگ او، تازه ماجراهاي عجيب و غريب و ترسناك آغاز شد. ماجراهايي كه مجله دلتا  قصد دارد برايتان تعريف كند. پس در ادامه با مطلب زني كه زنده شد با ما همراه باشيد.

ماجراي خوفناك ‌زني كه زنده شد

مارگارت ديكسون (Margaret Dickson) در تاريخ ۲ سپتامبر ۱۷۲۴ ميلادي به دار آويخته شد. مراسم اعدام عمومي او در ميدان شهر برگزار شد. اين مراسم در حضور مسئولين دادگاه، مسئولان كليسا، اعضاي خانواده و دوستان او و همچنين ساير مردمي كه فقط براي تفريح به ميدان اصلي شهر آمده بودند، انجام شد.

اعدام مارگارت ديكسون

مراسم اعدام در حالت عادي برگزار شد و حتي جنازه زن بيچاره براي دقايقي بر روي طناب آويزان باقي ماند. مرگ ديكسون توسط مسئولان تاييد شد و خانواده او خود را آماده كردند تا جنازه را براي مراسم دفن آبرومندانه به مكاني ديگر منتقل كنند. آن‌ها با خريد يك تابوت تاريخي و كهنه، تصميم گرفتند تا جنازه را با خود از ادينبورگ به شهر موسلبورگ، زادگاه ديكسون انتقال دهند.

زني كه زنده شد

مارگارت ديكسون، زني كه زنده شد

كاروان عزادار از شهر ادينبورگ خارج شدند و پس از طي مسافتي نسبتا طولاني در محلي به نام پفميل (Peffermill) براي استراحت و نوشيدن چاي و قهوه متوقف شدند. آن‌ها تابوت قديمي و جسم بي‌جان ديكسون را در خارج از رستوران رها كردند و خود داخل آن شدند.

طبق روايت بسياري از شاهدان ماجرا، سر و صداهاي ترسناك و عجيب و غريبي از داخل تابوت به بيرون منتشر شد و همه متوجه شدند كه مارگارت زنده شده است.

چرا مارگارت ديكسون به اعدام در ملا عام محكوم شد؟

نقل قول‌هاي مختلفي در اين‌باره وجود دارد. معتبرترين آن‌ها مي‌گويد كه ديكسون به خاطر كودك كشي به اعدام محكوم شد. طبق اين نقل قول، او نوزاد تازه متولد شده خود را در كنار ساحل رودخانه تنها رها كرده و رفته است.

پس از زنده شدن ديكسون، چه اتفاقاتي افتاد؟!

با توجه به قوانين آن زمان، او يك بار مجازات شد و حتي مرگ را هم تجربه كرد. او يك بار به دار آويخته شده بود، پس حكمي كه برايش بريده بودند، در واقع اجرا شده بود. مارگارت زندگي خود را در كنار همسرش ادامه داد و حتي چندين فرزند ديگر هم به دنيا آورد. او همچنين شغل خود را به عنوان فروشنده ماهي و نمك ادامه داد.

كافه مارگارت ديكسون

همچنين گفته شده كه با وجود اينكه ديكسون فردي مذهبي نبود، بعد از زنده شدن دوباره، هر هفته يك روز براي انجام مراسم‌هاي ديني به كليسا مي‌رفت و عبادت مي‌كرد. اينكه در نهايت مارگارت ديكسون در چه سالي از دنيا رفت هم كاملا مشخص نيست. بسياري از مردم عقيده دارند كه او در سال ۱۷۵۳ فوت كرد.

پس از اين ماجرا، توجه تمامي مردم شهر به ديكسون معطوف شد و او به يكي از مشهورترين افراد شهر تبديل شد. مردم شهر لقب زن نيمه مرده را بر او گذاشتند. مردم امروزي شهر ادينبورگ هم ديكسون را مي‌شناسند. امروزه كافه‌اي در اين شهر به نام مارگارت ديكسون وجود دارد و گردشگران بسياري از نقاط مختلف اروپا براي خوردن يك قهوه در اين كافه و زنده كردن ياد و خاطره ديكسون به اين كافه پاي مي‌گذارند.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب دانستني مطلب شماره‌اي كه همه صاحبان خود را به كام مرگ كشاند! را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.