۷ قابليت پنهان در اينستاگرام كه هر فردي بايد بداند

۱۲ بازديد

اين روزها اينستاگرام به عنوان يكي از شبكه‌هاي اجتماعي محبوب در ميان افراد شناخته شده است. در حقيقت بر اساس گزارش‌هاي موجود، ۳۵ درصد از بزرگسالان آنلاين از اينستاگرام استفاده مي‌كنند.

قابليت هاي پنهان اينستاگرام

براي افرادي كه قبلا هرگز از اين پلتفرم استفاده نكرده‌اند يا آن‌هايي كه مي‌خواهند استفاده از اين شبكه اجتماعي را به سطح پيشرفته‌تري ببرند، ترفندها و نكات ريزي وجود دارد كه مي‌تواند تجربه آن‌ها را بهبود ببخشد. در اين مقاله قصد داريم به قابليت هاي پنهان اينستاگرام اشاره كنيم و ببينيم چه مواردي را مي‌توان در اين شرايط به كار برد. پس همراه مجله دلتا باشيد.

قابليت هاي پنهان اينستاگرام

۱. اكانت‌هاي متعددي را بر روي دستگاه يكسان، اضافه كنيد و مديريت نماييد.

شما مي‌توانيد اكانت‌هاي متعددي را از روي يك دستگاه مديريت كنيد. از پروفايل خود، آيكون چرخ دنده را انتخاب كنيد و روي گزينه option كليك نماييد.
به سمت پايين اسكرول كنيد و بر روي add account كليك نماييد. نام كاربري و پسورد اكانت ديگر خود را وارد نماييد.

۲.پست‌هاي اينستاگرام را از قبل زمان بندي كنيد.

اينستاگرام يكي از روش‌هاي عالي براي پست تصاوير و مطالب است. شما مي‌توانيد از روي رايانه خود پست‌ها را زمان بندي كنيد و در يك بازه زماني ديگر آن را منتشر نماييد. اين قابليت در ابزارهاي زمان بندي رسانه اجتماعي وجود دارد به شرطي كه اكانت شما تبديل به اكانت تجاري شده باشد. اگر پروفايل تجاري داريد مي‌توانيد پست‌ها را از قبل زمان بندي كنيد.

۳. ايجاد متن رنگين‌كماني در استوري‌ها

ايجاد متن چندرنگ در استوري اينستاگرام يك ترفند مخفي نيست و بسياري از كاربران از آن استفاده مي‌كنند. ابتدا ابزار تايپ را انتخاب كنيد، بعد از تايپ كاراكترها، هركدام از حرف‌ها يا كلمات را انتخاب و سپس رنگشان را تغيير دهيد. اما ايجاد متن رنگين‌كماني از اين هم بسيار ساده‌تر است.

براي اينكه چنين كاري را سريعا انجام دهيد، ابتدا متن را تايپ كنيد و سپس كل آن را انتخاب كنيد. بعد از انجام اين كار، يك انگشت شست را بر نخستين رنگ در سمت راست قرار دهيد و نگه داريد تا ابزار گراديان پديدار شود. انگشت شست ديگر را هم بر گوشه‌ي متن نگه داريد و همزمان با تغيير رنگ، آن انگشت قرار گرفته بر متن را حركت دهيد تا به‌راحتي متن شما به يك متن واجد رنگ‌هاي مختلف بدل شود.

۴. تاريخچه جستجوي اينستاگرام را پاك كنيد.

براي پاك كردن تاريخچه جستجو، به پروفايل خود برويد و بر روي دكمه option كليك كنيد. به سمت پايين بياييد و بر روي Clear Search History كليك كنيد و Yes, I’m sure را انتخاب نماييد.

۵. از اينستاگرام به عنوان ويرايشگر تصوير استفاده كنيد.

ممكن است بخواهيد تصويري را فيلتر يا ويرايش كنيد اما در حال حاضر قصد منتشر كردن آن را نداشته باشيد. براي ويرايش تصوير توسط اينستاگرام بدون داشتن پست، بايد پست را در حالت پرواز منتشر كنيد. قبل از هر كاري مطمئن شويد كه Save Original Photo در تنظيمات اينستاگرام فعال شده است. سپس حالت پرواز گوشي خود را روشن كنيد و به ويرايش تصاوير خود بپردازيد.

۶. بر روي bio و كپشن‌هاي خود، خط جداكننده اضافه نماييد.

زماني كه كپشني را در اينستاگرام مي‌نويسيد، هيچ گزينه‌اي براي زدن اينتر يا بازگشت نخواهيد داشت. همين امر در مورد بيو نيز صادق است. كافيست براي ايجاد خط جداكننده، كليد ۱۲۳ را در كيبورد گوشي همراه خود بزنيد. در اين حالت كليد Return برايتان ظاهر خواهد شد.

۷. پست‌هايي كه در آن تگ شده‌ايد را پنهان كنيد.

زماني كه فردي شما را بر روي تصوير يا ويدئويي تگ مي كند، به طور خودكار به پروفايل شما اضافه مي‌گردد. براي ديدن تصاويري كه در آن تگ شده‌ايد، به پروفايل خود برويد و بر روي ايكون انسان زير بيو كليك كنيد. براي پنهان كردن اين موضوع روي سه نقطه موجود در سمت راست و بالاي صفحه نمايش كليك كنيد و Hide Photos را انتخاب نماييد. پستي كه مي‌خواهيد از پروفايل خود حذف كنيد را انتخاب كنيد. حالا Hide From Profile را بزنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب دانستني مطلب چگونه در تلگرام چت مخفي داشته باشيم؟  را بخوانيد.

نکاتی درباره نوشتن بیو انگلیسی اینستاگرام

  • خلاق باشید: اگر دلتان نمی خواهد شبیه بقیه باشید پس باید خلاقیت به خرج بدهید و بیویی انتخاب کنید که منحصر به فرد و خاص باشد. اما یادتان باشد این خاص بودن نباید باعث شود یک بیو پیچیده و مبهم بنویسید. شما باید سعی کنید در عین حال که خلاقانه می نویسید، سادگی و قابل فهم بودن را هم در نظر بگیرید. بیوهای پیچیده معمولا خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند.
  • از مخفف ها و ایموجی ها استفاده کنید: جزئیات زیادی وجود دارد که نمی توان در 150 کاراکتر گنجانید. برای همین می توانید خیلی چیزها را مخفف کنید تا جای بیشتری برای نوشتن داشته باشید. ایموجی ها هم راه خوبی برای بیان کلمات به شکل مختصر هستند، پس آنها را فراموش نکنید.
  • بامزه و جذاب بنویسید: مهم نیست اکانت اینستاگرام تان شخصی است یا مخصوص کسب و کار، در هر صورت داشتن یک بیوی بامزه، خنده دار و جذاب باعث می شود کاربران بیشتری به سمت صفحه شما جذب شوند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.