عجيب‌ترين روش‌هاي درماني پزشكان در گذشته

۱۰ بازديد

در گذشته اكثر روش‌هاي درماني اگر خطرناك هم نبودند با توجه به شرايط و علم پزشكي امروز، بسيار عجيب و باورنكردني به نظر مي‌رسند.

عجيب ترين روش هاي درماني 

پزشكي و طبابت ريشه در تاريخ بشريت دارد. انسان‌ها همواره مي‌كوشند براي بيماري‌هاي خود درماني بدست آورده و از شدت درد‌هاي خود بكاهند. پيش از ظهور پزشكي نوين كه مبتني بر آزمايش و دقت بالاست، طبابت در گذشته مخلوطي از آداب و رسوم‌ها و گاهي خرافات بود. با مجله دلتا همراه باشيد تا با عجيب ترين روش هاي درماني آشنا شويد.

عجيب ترين روش هاي درماني

۱- تنقيه دود سيگار

يكي از روش‌هاي درماني رايج در قرن ۱۷ و ۱۸ ميلادي براي نجات فوري جان انسان‌ها تنقيه دود سيگار بوده است. در اين روش دود تنباكو را با ابزار‌هاي خاص به روده انسان مي‌فرستادند. اطبا معتقد بودند اين روش باعث گرم شدن سلول‌هاي مرده و شروع دوباره تنفس در فرد مي‌شود.

۲- استفاده از جيوه

معروف است كه كين شي هوآنگ، نخستين امپراطور چين براي آنكه به زندگي جاودانه برسد اقدام به خوابيدن در يك وان پر از جيوه كرد. جيوه يكي از سمي‌ترين فلزات جهان است كه مي‌تواند از طريق پوست وارد بدن شده و باعث مرگ انسان شود. بديهي است كه اين پادشاه نگون بخت نه تنها عمر جاودانه نداشت بلكه پيش از ۴۰ سالگي جان خود را به دليل مسموميت با جيوه از دست داد.

۳- صندلي‌هاي چرخان

استفاده از صندلي‌هاي چرخان در اواسط قرن ۱۹ ميلادي براي درمان بيماري‌هاي رواني و پاكيزه كردن سلول‌هاي آلوده مورد استفاده قرار مي‌گرفت. اين روش همچنين با مواردي همچون دوش آب يخ، ملين‌ها و كما درماني با انسولين تركيب مي‌شد.

۴- حجامت و زالو درماني براي دور كردن شياطين

در زمان‌هاي قديم آرايشگران علاوه بر پيرايش موي مردم، اقدام به كشيدن دندان، جا انداختن كتف در رفته، و حتي جراحي مي‌كردند. يكي از اقدامات رايج آن‌ها انجام حجامت، فصد، و نيز قرار دادن زالو بر بدن افراد به منظور خارج كردن خون آن‌ها بوده است. گرچه حجامت مي‌تواند به كاهش غلظت خون كمك كند، اما هدف آن‌ها از اين اقدام دور كردن شياطين از فرد بيمار بود.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطالب دانستني مطلب عجيب ترين قوانين رانندگي كه شما را متعجب خواهد كرد!  را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.