چگونه در طول روز كمتر احساس خستگي كنيم؟

۱۲ بازديد

احساس خستگي گاه به گاه طبيعي است اما اگر در طول زندگي به دنبال يك قهوه جوش هميشگي مي‌گرديد و هر زمان كه در دسترس‌تان نيست، آرزوي خوابيدن در تخت خود را داريد، وقت آن است كه عادت‌هاي خود را ارزيابي كنيد و عادت‌هايي را كه انرژي‌تان را كاهش مي‌دهند، تغيير دهيد.

خستگي

اگر احساس خستگي شما جديد است، با علائم ديگري همراه است يا چنان شديد كه نمي‌توانيد عملكرد طبيعي داشته باشيد، با مراجعه به پزشك، درمان را شروع كنيد. اگر مشكلي در سلامتي داريد و بيشتر روز‌ها دچار خستگي مي‌شويد، نيازي نيست كه اين خستگي را به صورت عادي بپذيريد. هنوز مي‌توانيد تغييراتي ايجاد كنيد كه سطح انرژي شما را بالا ببرد. با مجله دلتا همراه باشيد.

كنترل ميزان خواب در شبانه روز

واضح است كه خواب كم باعث خستگي خواهد شد. اگر غالبا كمتر از هفت ساعت در شب مي‌خوابيد، نه تنها ممكن است خسته شويد، بلكه ممكن است كه در حال به خطر انداختن مسائل جدي بهداشتي باشيد، از جمله:

• افزايش وزن

• افسردگي

• افزايش خطر تصادفات

• كاهش ايمني

• افزايش خطر ديابت و مشكلات قلبي

• اختلال در تفكر، حافظه و روحيه

كم‌خوابي شايع‌ترين علت خستگي است اما برخي مطالعات نشان داده است كه خواب منظم بيش از ۹ ساعت در هر شب خطر چاقي، ديابت و سردرد را نيز افزايش مي‌دهد. بيشتر بزرگسالان بايد هفت تا هشت ساعت خواب در هر شب داشته باشند.

افزايش انرژي با پروتئين

هر وعده غذايي و ميان وعده را با مقدار متعادل كربوهيدرات و پروتئين سپري كنيد. اگر وقت داريد، براي صبحانه نيمرو بخوريد. در غير اين صورت، كره بادام زميني را روي تكه‌اي از نان تست كامل بماليد و در كنار يك كاسه ماست با ميوه از خوردن آن لذت ببريد يا يك اسموتي غني از پروتئين را براي خود در نظر بگيريد. به جاي تنقلات و شيريني در بعد از ظهر بهتر است برش‌هايي از سيب را با يك تكه پنير كوچك تهيه كنيد. پروتئين نوسانات شديد قند خون را از بين مي‌برد و هوشياري بيشتري براي تان به ارمغان مي‌آورد.

از روي صندلي خود بلند شويد

به نظر غير عادي است، اما خستگي روزانه مي‌تواند راهي براي فرياد زدن فعاليت بيشتر بدن باشد. ورزش متابوليسم بدن را بالا مي‌برد، روحيه را تحريك مي‌كند و به شما كمك مي‌كند تا شب‌ها بهتر بخوابيد. نيازي نيست كه ساعت‌ها در باشگاه ورزش كنيد. حتي ۲۰ دقيقه پياده روي سريع در اطراف خانه يا محل كار مزاياي اندكي را به همراه خواهد داشت.

آب بيشتري بنوشيد

كمبود آب بدن منجر به خستگي مي‌شود و بسياري از افراد در طول روز به اندازه كافي آب نمي‌نوشند. يك ترفند سريع ديگر براي رفع خستگي، دوش گرفتن كوتاه است حتي مي‌توانيد با شستن صورت يا حتي شستن دست در آب سرد مي‌توانيد احساس هوشياري بيشتري داشته باشيد.

خستگي

پيشنهاد مطالعه: مطلب عاقبت مرد سريلانكايي كه كرونا را با آب مقدس درمان مي‌كرد!  را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.