صداهاي مرموزي كه معلوم نيست از كجا مي‌آيند!

۸ بازديد
اگر خوب گوش‌هايتان را تيز كنيد، ممكن است صداهاي عجيب زيادي در اطرافتان بشنويد كه قبلا به آن‌ها توجه نمي‌كرديد.
صداهاي عجيب

شما هر روز هزاران و شايد ميليون‌ها صدا مي‌شنويد. مغز انسان با توانايي خارق‌العاده خود در فيلتر كردن صداها و توجه به يك صدا در بين چندين صداي مختلف، باعث مي‌شود كه شما متوجه شنيدن خيلي از صداها نشويد. در اين مطلب از مجله دلتا به صداهاي عجيب  مي‌پردازيم كه هنوز معلوم نيست از كجا آمده‌اند. فقط مي‌دانيم مردم زيادي آن‌ها را شنيده‌اند يا از وجودشان با خبر هستند.

مرد ماسك‌دار و صداهاي عجيب

در سال ۱۹۸۹، يك هكر ناشناس در فرستنده‌هاي دو ايستگاه تلويزيوني شيكاگو اختلال ايجاد كرد و صدا و حرف‌هاي نامفهوم و مرموزي پخش كرد. اين مورد به اين دليل ناشناخته است كه معلوم نيست چه كسي و چطور اين كار را انجام داد.

اين هكر موفق شد تا فركانس‌هاي دو ايستگاه تلويزيوني شيكاگو را در دست بگيرد. اولين بار، در طي پخش اخبار CBS، تكنسين‌ها برنامه را براي ۳۰ ثانيه قطع كردند. اما حمله دوم به يك شبكه تلويزيوني عمومي بيشتر از ۱ دقيقه طول كشيد. سريال PBS قطع شد و يك مرد در ماسك ظاهر شد. اين فرد پيام صوتي نامفهمومي با جملاتي مانند «عشق تو در حال زوال است» و قطعه‌اي از يك آهنگ كارتون پخش كرد.

صدا

پيام فرازميني

زماني‌كه در دانشگاه اوهايو به دنبال سيگنال‌هايي مي‌گشتند. داوطلبي به نام جري امن متوجه سيگنالي شد كه به شدت قدرتمند بود وقتي جري امن اين دنباله كد را ديد دور آن خط كشيد و نوشت «wow!»  و سيگنال، نام خود را از اينجا به دست آورد، چيزي در حدود فركانس هيدروژن.

او اين نسخه‌هاي چاپي را هر روز مطالعه مي‌كرد. اين سيگنال تنها ۷۲ ثانيه طول كشيد و حتي با بيش از ۱۰۰ تحقيق متعاقب آن در آن منطقه، چيزي غير عادي را كشف نكرد.

آيا سيگنال wow از سوي يك تمدن فرازميني با يك فرستنده فوق‌العاده قوي فرستاده شده بود؟ يا تنها يك بي‌ترتيبي طبيعي به نظر مي‌آمد؟ بعد از دهه‌ها هنوز اين موضوع مشخص نشده است.

 

صداهاي عجيب

ترومپ اشباح و صداهاي عجيب

در تابستان ۲۰۱۳، زني در كلمبيا شروع به شنيدن صدايي بلند و شبيه به نواي ترومپت كرد و يك روز صبح آن را با دوربين فيلم برداري خود ضبط كرد و در يوتيوب به اشتراك گذاشت. درحالي‌كه بعضي‌ها از صحت اين ماجرا مطمئن نبودند، گزارش‌هايي از صداهايي مشابه در مناطقي از تگزاس گرفته تا نروژ داده شد.

چند تنوع وجود داشت: گاهي صدا بيشتر شبيه ناله يك حيوان بود درحالي‌كه ديگر ادعاها حاكي از شباهت آن به صدايي بلند با دامنه‌اي كوتاه، شبيه ناله يا ضربه بود. هنوز كسي نمي‌داند اين صدا چه بود، اما برخي، اين نظريه را دارند كه صداها ممكن است حاصل موج‌هايي الكترومغناطيسي از سوي اورورا ( اورورا نوري طبيعي است كه بيشتر در آسمان قطب شمال يا جنوب ديده مي‌شود) باشند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب حمله مرگبار مار كبرا به اعضاي يك خانواده در خواب! را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.