رسم عجيب ازدواج با تمساح در مكزيك!

۱۱ بازديد
مراسم ازدواج در سراسر دنيا متنوع برگزار مي‌شود. ازدواج مراسمي سنتي يا آييني است كه طي آن آغاز يك ازدواج و زندگي مشترك يك زوج جشن گرفته مي‌شود.
ازدواج با تمساح در مكزيك

درست است كه مراسم ازدواج در سرتاسر جهان بسيار متنوع برگزار مي‌شود، اما خوب است بدانيد بسياري از اين ازدواج‌ها حتي انسان با انسان هم نيست. مثلا ازدواج با تمساح از آن رسوم عجيب و غريبي است كه راجع به آن نشنيده‌ايد. در اين مطلب از مجله دلتا به ازدواج با تمساح در مكزيك مي‌پردازيم.

شنيدن نام ازدواج با تمساح خود دلهره را به دل هركسي مي‌اندازد. اما اين رسم عجيب و غريب و ترسناك از رسوم قديمي مكزيك است. سال‌هاي سال است اين مراسم در بين مكزيكي‌ها اجرا مي‌شود و بسيار هم مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌است. در واقع ازدواج با تمساح نوعي مراسم سنتي سمبليك است و هدف از آن فراواني محصولات كشاورزي، محصولات دريايي و سلامت مردم است. 

شايد باورتان نشود كه بسياري افراد از سراسر جهان براي ديدن اين مراسم، فيلم‌برداري و عكس‌برداري از آن به اين كشور سفر مي‌كنند.

ازدواج با تمساح در مكزيك

رسم قديمي ازدواج با تمساح در مكزيك

اين رسم عجيب و غريب در كشور مكزيك دل خيلي از دختر‌ها را مي‌برد. درواقع باز شدن‌ بخت، باعث شده تمساح‌ها محبوبيت زيادي نزد اين مردم داشته باشند. خوب است بدانيد اين رسم عجيب در كشور مكزيك سال‌هاست كه اجرا مي‌شود.

در عقايد سنتي مكزيك، جايگاه تمساح بسيار بالاست و داراي لقب «شاهدخت» است. همچنين، تمساح با آب و ماهي ارتباط نزديك دارد و صنعت ماهي‌گيري عامل كليدي اجتماعي و اقتصادي محلي است. از اين جهت تمساح در برخي از شهرك‌هاي مكزيك داراي اهميت بسيار و ويژه برخوردار است.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه ازدواج باتمساح نوعي مراسم سنتي سمبليك است. اين مراسم هر سال برگزار مي‌شود و قدمت بيش از صد سال دارد. البته پيش از مراسم، براي تضمين امنيت جان زوج و شركت كنندگان، دهان تمساح بسته مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه:  مطلب حمله مرگبار مار كبرا به اعضاي يك خانواده در خواب! را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.