به زودي با آدم‌فضايي‌ها ملاقات خواهيم كرد!

۱۲ بازديد
تلسكوپ جديد JWST  به ميزان ۱۰۰ برابر قوي‌تر از هابل خواهد بود و قادر به اسكن هزاران جهان قابل سكونت براي يافتن نشانه‌هاي حيات است.
تماس با بيگانگان فضايي

دانشمندان اكنون اين توانايي را دارند كه با استفاده از تلسكوپ فضايي جيمز وب جديد ناسا (JWST) كاوش بيشتري در اعماق فضا داشته باشند و شايد زندگي بيگانگان فضايي را پيدا كنند. با اين حال، يك دانشمند برجسته مي‌گويد تماس با بيگانگان فضايي «ايده وحشتناكي» است كه مي‌تواند توسط ساير گونه‌هاي پيشرفته به‌عنوان دعوت براي «حكومت بر زمين» تفسير شود. با مجله دلتا همراه باشيد.

تلسكوپ فضايي جيمز وب اختراع جديد ناسا

به نقل از لاتين تايمز، از آنجايي كه ناسا قرار است JWST خود را در اواخر امسال راه‌اندازي كند، دانشمندان مشتاق تحقيق در عمق فضا براي جستجوي دنياهاي ديگر و موجودات زنده ديگر هستند. در حال حاضر، تلسكوپ فضايي هابل قدرتمندترين قطعه فناوري است كه قادر به كشف فضا از طريق لنز است اما JWST بسيار قدرتمندتر است و مي‌تواند بسيار بيشتر و عميق‌تر فضا را كاوش كند.

سرگرمي جديد ناسا به قدري قدرتمند است كه دانشمندان مي‌ترسند باعث اختلال در گونه‌هاي بيگانه‌اي شود كه از وجود ما آگاه نيستند و اين آگاهي ممكن است دوستانه نباشد.

نظرات فيزيكدان مشهور در خصوص تماس با بيگانگان فضايي

ميچيو كاكو، نظريه‌پرداز و فيزيكدان مشهور، بر اعتقاد خود در مورد يافتن زندگي بيگانگان در طول سال‌ها تاكيد كرده است. كاكو كاملا اعتقاد دارد كه انسان‌ها زندگي بيگانه را پيدا مي‌كنند و وقتي اين كار را كردند، بايد در برقراري هرگونه تماس با آنان احتياط كنند.

كاكو در مصاحبه‌اي با روزنامه گاردين گفت: «به زودي ما تلسكوپ وب را در مدار قرار خواهيم داد و هزاران سياره براي مشاهده خواهيم داشت  و به همين دليل فكر مي‌كنم احتمال اينكه بتوانيم با تمدن بيگانه تماس برقرار كنيم، بسيار زياد است.»

وي ادامه داد: برخي از همكاران من معتقدند بايد با آنان ارتباط برقرار كنيم. ما فكر مي‌كنيم كه اين ايده وحشتناكي است. ما شخصا فكر مي‌كنيم كه بيگانگان مهربان هستند اما نمي‌توانيم در اين مورد ريسك كنيم. ما با آنان تماس خواهيم گرفت اما بايد اين كار را با دقت انجام دهيم.

با در نظر گرفتن تاريخ، نيروهاي اسپانيايي – به رهبري كورتس – آزتك‌هاي غيرمسلح را ذبح كردند و خون جنگجويان مانند آب جاري شد. اگر اولين تماس با بيگانگان اين‌گونه پاسخي داشته باشد، نتيجه ايده‌آلي نيست.

كاكو در سال ۲۰۱۸ گفته بود: «ما نمي توانيم از اين فرصت استفاده كنيم. ما نبايد سعي كنيم وجود خود را براي زندگي بيگانه در فضا تبليغ كنيم زيرا ما از اهداف آنان اطلاعي نداريم.»

كاكو معتقد است كه اين بيگانه‌ها «شر» نخواهند بود بلكه ممكن است كه اصلا به ما علاقه‌مند نباشند. وي افزود: در واقع، اگر رمان «جنگ جهانيان» را بخوانيد، مريخي‌ها «شر» نبودند، آنان مي‌خواستند انسان‌ها را شكنجه دهند و مي‌خواستند انواع كارهاي وحشيانه را براي بشريت انجام دهند چون طبيعت آنان اين‌گونه بود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب از قطعه قطعه كردن مردگان تا چند شوهري در تبت! را مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.