رشته‌هاي عجيب دانشگاهي!

۱۱ بازديد
معيار‌هاي انتخاب رشته متفاوت هستند و شايد بتوان گفت تنوع رشته‌ها گاهي افراد را دچار ترديد مي‌كند.
عجيب ترين رشته هاي دانشگاهي

جالب است بدانيد در دنيا، رشته‌هايي براي تحصيل دانشگاهي وجود دارد كه فوق‌العاده عجيب و غريب و شبيه يك جوك هستند. منتها نه دانشگاه‌ها و استاد‌هايي كه درس‌هاي اين رشته‌ها را ارائه مي‌دهند با كسي شوخي دارند، نه دانشجويان براي وقت‌گذراني در آن رشته‌ها تحصيل مي‌كنند. با مجله دلتا همراه باشيد تا به عجيب ترين رشته هاي دانشگاهي بپردازيم.

 دلقك‌شناسي

كسي كه براي اولين بار ايده ايجاد چنين رشته‌اي به سرش زد، دكتر فرانسيس بوزو بود؛ اين فكر نشئت گرفته از يك جرياني به عنوان «باهات شوخي ندارم» بود.

مديريت دوشيدن شير گاو

دانشجويان اين رشته، طي يك دوره دوساله در دانشكده كشاورزي با مهارت‌هاي شير دوشي و البته مديريت آن آشنا مي‌شوند. علاوه‌بر اين، مهارت‌هاي اقتصادي، بايد و نبايد‌هاي قانوني و نكات مديريتي راه‌اندازي يك شركت لبنياتي را مي‌آموزند.

علم كفن و دفن

در اين رشته كه در دانشگاه كلمبيا كشور آمريكا تدريس مي شود همه خدمات مربوط به تشييع جنازه و كفن و دفن به دانشجويان آموزش داده مي‌شود. دانشجويان بعد از فارغ‌التحصيلي مي‌توانند در بيمارستان‌ها و مراكز خدماتي تدفين، مشغول به كار شوند.

رشته تربيت هكر

يكي از عجيب ترين رشته هاي دانشگاهي كه در برخي دانشگاه‌هاي غربي تدريس مي‌شود، آموزش چگونگي هك است. به احتمال زياد شما هم در ابتدا از شنيدن نام اين رشته تحصيلي متعجب شديد، اما بايد بدانيد كه اين رشته براي اهداف مهم‌تري به وجود آمده كه در بحث حفظ امنيت آن كشور بسيار حائز اهميت است، به اين معنا كه كشور‌هاي مورد نظر، براي اقدامات امنيتي به تربيت هكر‌هاي حرفه‌اي مي‌پردازند تا بتوانند در مواقع لزوم از وجود آن‌ها بهره ببرند.

مطالعات زامبي

مرده هاي متحرك كه در فيلم‌ها مي‌آيند و خرخره آدم را مي‌جوند، يكي از رشته‌هاي دانشگاهي پرطرفدار هستند. آرنولد بلومبرگ، نويسنده كتاب زامبي‌ها از آن جايي كه مطالعات گسترده‌اي در زمينه اين دوستان ترسناك داشته، تصميم گرفت تا رشته مطالعات زامبي‌ها را در دانشگاه «بالتيمور» تدريس كند. دانشجويان اين رشته بيشتر به مشاهده فيلم‌هاي كلاسيك زامبي مي‌پردازند و اين جور كه پيداست، خيلي بهشان سخت مي‌گذرد.

رشته احضار روح

توني لارنس، مدرس دانشگاه «كاونتري» از كودكي عاشق بازي شبح شگفت انگيز بوده و دلش مي خواسته شغلش احضار ارواح باشد. به همين دليل تصميم مي گيرد كه از طريق اين بازي رشته اي با نام «روان شناسي تجارب استثنايي انساني» تدريس كند تا دانشجويان نترس با شغل شريف احضار روح روزگار بگذرانند.

رشته چاقي

شايد اين يكي چندان بي راه هم نباشد، اما اگر بدانيد كه در دانشگاه جورج واشنگتن، كلاسي برپا مي شود و چاقي را از لحاظ مفاهيم، ادبيات، فيلم، انسان شناسي و تاريخ مورد مطالعه قرار مي‌دهند، كه مثلا در رابطه با ادبيات چاقي چه شعري مي توان گفت؟

 رشته تاريخچه قلاب بافي

دانشگاه گلاسكو فرصت استثنايي در اختيار دانشجويان قرار مي‌دهد تا دكتري خود را در رشته “تاريخچه قلاب بافي” گذرانده و پس از فارغ‌التحصيلي از اين رشته بتوانند از برنامه‌هاي آموزشي گستره موجود در دانشگاه هم استفاده كنند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب فرهنگ‌هاي عجيب در ژاپن كه شما را شوكه مي‌كند! را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.