فرهنگ‌هاي عجيب در ژاپن كه شما را شوكه مي‌كند!

۹ بازديد
فرهنگ‌هاي مختلفي در سراسر جهان وجود دارد و بيشتر آن‌ها با هم تفاوت دارند. وقتي به فرهنگ‌هاي ديگر نگاه مي‌كنيم چيزي كه به نظر خودشان خيلي عادي است براي ما بسيار عجيب به نظر مي‌رسد.
فرهنگ عجيب ژاپني ها

 فرهنگ نيم‌كره شرقي با فرهنگ نيم‌كره غربي تفاوت زيادي دارد. حتي گاهي كشورهاي مختلفي كه در نزديكي هم قرار دارند فرهنگ‌هاي كاملا متفاوتي دارند. اين تفاوت فرهنگي حتي مي‌تواند در قسمت‌هاي مختلف يك كشور نيز ديده شود. با اين حال فرهنگ هيچ جا به اندازه ژاپن عجيب نيست. در اين مطلب از مجله دلتا به فرهنگ عجيب ژاپني ها مي‌پردازيم همراه ما باشيد.

اخراج كردن مرده از قبرستان

يكي از فرهنگ عجيب ژاپني ها كه احتمالا فقط در ژاپن مي‌بينيد اخراج ساكنان مرحوم است. در ژاپن اگر اجاره زمين پرداخت نشود، مرده‌ها ممكن است از قبرهايشان اخراج شوند. اين كار در بيشتر قبرستان‌هاي گران‌قيمت ژاپن انجام مي‌شود.
مرده نمي‌تواند اجاره بدهد بنابراين انتظار مي‌رود بستگان نزديك او اين كار را كنند و اگر نتوانند مرده خلع قبر مي‌شود. دليل اصلي اين كار رشد جمعيت و به دنبال آن رشد تعداد كساني است كه به قبر نياز دارند.
در جزيره كوچك ژاپن با رشد جمعيت سريعي كه دارد كوچك‌ترين قطعه زمين هم ارزشمند است.

فرهنگ عجيب ژاپني ها

اتاق تبعيد

آداب و رسوم و فرهنگ عجيب ژاپن روي اخلاق كاري خوب تمركز دارد‌‌، اما اگر كسي اخلاق كاري نداشته باشد فكر مي‌كنيد اخراج مي‌شود؟ اشتباه مي‌كنيد، زيرا ژاپني‌ها به كساني‌كه از اخلاق كاري درست آگاهي ندارند هم ايمان دارند.

آن‌ها چنين فردي را اخراج نمي‌كنند بلكه در يك اتاق تنها ايزوله مي‌كنند تا به كارش ادامه دهد.

اتاق تبعيد يك اتاق كوچك ايزوله است و چيزهايي كه براي كارتان نياز داريد در آن قرار داده شده است. اين اتاق‌ها در ساختمان‌هاي اداري قرار دارند و نه تنها افراد در آن‌ها به كار عادي خود ادامه مي‌دهند بلكه كارشان زياد مي‌شود تا درس بگيرند.

روستاي عروسكي

يك روستاي كوچك ژاپني با نام روستاي عروسكي مشهور شده است. اين روستا آن‌قدر كوچك است كه هيچ كسب و كار يا حتي بازاري ندارد.
مردم زيادي به‌خاطر فقدان منابع و كمبود امكانات از اين روستا مهاجرت كردند و به شهرهاي بزرگ‌تر رفتند؛ بنابراين اين شهر به‌تدريج تبديل به شهر ارواح شده است.
يكي از زنان اين روستا كه از كاهش جمعيت آن نگران بود تصميم گرفت كاري در اين باره انجام دهد و دوباره آن را پرجمعيت كند، اما نه با انسان‌ها بلكه با عروسك‌ها. او شروع به بررسي كساني كرد كه روستا را ترك كرده بودند و چهره آن‌ها را به شكل عروسك بازسازي كرد.
اكنون ۳۵۰ عروسك در اين منطقه دورافتاده ژاپن ساكن هستند.

آداب و رسوم عجيب ژاپني ها

جنگل خودكشي

جنگل آئوكيگاهارا (Aokigahara) در ژاپن، جايي است كه مردم براي خودكشي به آن مي‌روند. نام رايج اين جنگل «جنگل خودكشي» است. در حال قدم زدن در اين جنگل مي‌توانيد كساني را پيدا كنيد كه با خودكشي جان خود را از دست داده‌اند.

قرص و طناب چيزهاي ديگري هستند كه در اين جنگل ديده مي‌شود. افراد زيادي به اين جنگل مي‌روند تا به كساني كه خودكشي كرده‌اند كمك كنند، آن‌ها را شناسايي كنند و اطلاعات جمع آوري شده را به خانواده‌هاي آن‌ها برسانند. كساني كه به جنگل سفر مي‌كنند گاهي با افرادي مواجه مي‌شوند كه قصد خودكشي دارند و قبل از اينكه جان خودشان را بگيرند مي‌نشينند و با آن‌ها صحبت مي‌كنند و دوست مي‌شوند.

با مرگ‌هاي زيادي كه اينجا اتفاق مي‌افتد، حس ترس بازديدكنندگان را فرا مي‌گيرد.

آداب و رسوم عجيب ژاپني ها

پيشنهاد مطالعه: مطلب انسان چه مدت بدون آب دوام مي‌آورد؟ را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.