از دزديدن عروس تا زندگي با حيوانات در كنيا

۸ بازديد

چيزي كه مردم كنيا را از ديگر مردم جهان متمايز ساخته است، آداب و رسوم عجيبي است كه در اين كشور وجود دارد.

سنت باور نكردني

كنيا كشوري است كه در آفريقا واقع شده است و از جاذبه‌هاي توريستي فراواني برخوردار مي‌باشد. همچنين، اين كشور از نظر تنوع فرهنگي و آداب و رسوم مي‌تواند حرف اول را در جهان بزند. در ادامه اين مطلب از مجله دلتا مي‌خواهيم شما را با چند سنت باور نكردني كه هنوز در ميان قبيله‌هاي آفريقايي وجود دارند آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

دزديدن عروس

در قبيله لاتوكا در كنيا، يك سنت باور نكردني وجود دارد و آن اين است كه، وقتي يك مرد جوان مي‌خواهد ازدواج كند، بايد روش جالبي را براي به‌دست آوردن همسر آينده‌ خود انتخاب كند و آن چيزي نيست، جز اين‌كه همسر آينده خود را بدزدد.

والدين و بزرگترهاي خانواده مرد جوان، به خانه پدر دختر رفته و از او مي‌خواهند اجازه ازدواج دخترش را با پسر آن‌ها بدهد. در صورتي كه وي با اين موضوع موافقت كند در برابر چشم همه، خواستگار را به نشانه پذيرفتن درخواست او كتك خواهد زد. اما در صورتي كه پدر با ازدواج دختر خود موافقت نكند، خواستگار دست بردار نبوده و در صورت رضايت ندادن خانواده دختر او را خواهد دزديد.

سنت باور نكردني

تف كردن به معناي دعاي خير

اعضاي قبيله ماسايي در كنيا و تانزانيا، تف كردن را روشي براي ابراز كردن دعاي خوشبختي مي‌دانند. مردان با ريختن آب دهان خود روي بدن نوزادان براي او آرزوي خوشبختي مي‌كنند. آن‌ها بر اين باور هستند كه اگر اين كار را نكنند و يا با روش‌هاي ديگر تولد او را تبريك بگويند بدون شك آن بچه نفرين شده خواهد شد. جنگجويان ماسايي نيز قبل از دست دادن، با بزرگان قبيله خود آب دهان خود را كف دست خود مي‌ريزند.

سنت باور نكردني

ضد آفتاب قرمز

مردم قبيله هيمبا در شمال كنيا، صورت‌هاي خود را با تركيبي از چربي طبيعي و يك نوع خاك رس خاص مي‌پوشانند. اين ماده به دليل داشتن مقادير زيادي اكسيد آهن قرمز رنگ است و از صورت آن‌ها در برابر نور شديد آقتاب محافظت مي‌كند. به همين دليل مردم هيمبا اكثرا پوستي متمايل به رنگ قرمز دارند.

سنت باور نكردني

 تميز كردن بدن مرده

قبيله چوايكي از بزرگ‌ترين قبايل آفريقا است كه در سراسر آفريقاي جنوبي و مركزي زندگي مي‌كنند. وقتي يكي از افراد اين قبيله مي‌ميرد، جنازه او را به جنگل برده و گلوي او را مي‌برند و آب را با فشار وارد بدن او مي‌كنند تا به اصطلاح تميز شود. آن‌ها اين كار را تا زماني كه روده‌ها و معده شخص مرده كاملا پاك شود ادامه مي‌دهند.

زندگي با حيوانات

مردم قوم ماسايي در كنيا و تانزانيا قوانين سخت گيرانه‌اي براي كشتن جانوران وحشي دارند. آن‌ها عمدتا دامداري مي‌كنند اما به حيوانات وحشي دست درازي نخواهند كرد. در واقع هر خانداني خود را منتسب به يك گونه خاص جانوري مي‌داند و هر خانواده، حيواني كه منتسب به خود مي‌داند را در كنار خود داشته و مانند يكي از اعضاي خانواده با آن رفتار خواهند كرد.

سنت هاي عجيب در كنيا

پيشنهاد مطالعه: مطلب امپراطوري زنان كجاست؟ را مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.