عينك هوشمند گوگل بالاخره راهي بازار شد

۹ بازديد

تكنولوژي عينك هوشمند، ايده جديدي نيست، اما توجه بسياري از رسانه‌ها و كاربران را به خود جلب كرده است.

عينك هوشمند گوگل

شركت گوگل، چند سال پيش روي پروژه عينك هوشمند كار مي‌كرد، تا اينكه بطور كل ساخت چنين محصولي متوقف شد. اما گوگل تصميم گرفته است، دوباره پروژه ساخت عينك هوشمند را ادامه دهد و شانس خودش را در بازار گجت‌هاي پوشيدني امتحان كند. در ادامه اين مطلب از مجله دلتا درباره اين عينك هوشمند گوگل بيشتر بخوانيد.

عينك گوگل در واقع يك كامپيوتر پوشيدني به حساب مي‌آيد. گوگل با يك طراحي ساده و معمولي سعي بر آن داشته است كه عينكي با وزن كمتر از يك عينك آفتابي توليد كند كه به مدت يك روز باتري آن شارژ را نگه مي‌دارد.

ديد كاربر از پشت عينك هوشمند

اين عينك بدون شيشه است. در واقع يكي از چشم‌هاي كاربر كاملا آزاد بوده و تصوير توسط يك منشور بر روي چشم ديگر تابش مي‌شود. تصوير نهايي معادل يك نمايشگر ۲۵ اينچي است، مادامي كه كاربر در فاصله ۲٫۵ متري آن قرار بگيرد.

يك دوربين ۵ مگاپيكسلي در جلوي عينك وظيفه عكس‌برداري و فيلم‌برداري با كيفيت ۷۲۰ پيكسل را دارد. اين دوربين به همراه صفحه نمايش، صفحه كنترل لمسي، باتري و ساير اجزا در سمت راست كاربر قرار داشته و بقيه اجزاي عينك در قاب آن قرار گرفته‌ است.

نحوه برقراري ارتباط كاربر با عينك

اين دستگاه قابليت ارتباط با اينترنت به صورت واي-فاي را دارد. همچنين، با اتصال به تلفن‌هاي هوشمند، مي‌توان از اينترنت ۳G و ۴G بر روي اين عينك گوگل استفاده كرد.

امكان استفاده از فناوري بلوتوث نيز در اين عينك فراهم است. اما هنوز در نسخه‌هاي اوليه اين دستگاه از درگاه سيم‌كارت، به صورت مجزا استفاده نشده‌ است.

قيمت عينك هوشمند گوگل

انتقال صوت در اين دستگاه نيز با استفاده از تكنولوژي هدايت استخواني صورت مي‌گيرد. يك المنت در داخل گوگل گلس، فريم عينك را به لرزه درمي‌آورد و اين لرزش از طريق فريم به استخوان جمجمه كاربر منتقل مي‌شود.

علت لزوم كاربرد اين تكنولوژي اين است كه به كاربر امكان شنيدن صداهاي محيطي را بدهد و خطر تصادف يا موارد مشابه بخاطر نشنيدن صداها، كاربر را تهديد نكند.

سيستم عامل اين عينك اندرويد است و حافظه داخلي آن، ۱۶ گيگابايت است كه ۱۲ گيگابايت آن قابل استفاده است. همچنين، اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان، گاه‌شمار گوگل، گوگل مپس، فضاي اجتماعي گوگل پلاس، جستجوگر گوگل، چت تصويري گوگل و ساير موارد قبل از ارائه اين عينك مورد استفاده كاربران گوگل بوده‌اند.

كنترل اين عينك از طريق فرمان صوتي، صفحه لمسي جانبي و دكمه‌اي كه روي آن قرار داده شده است، انجام مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب كاربردي‌ترين اپليكيشن‌هاي سفر بدون نياز به اينترنت! را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.