آداب و رسومي كه شما را حيرت زده خواهد كرد

۱۰ بازديد
يك سري آداب و رسوم عجيب در دنيا وجود دارد كه از حد معمول عجيب‌تر هستند و هضم آن ها واقعا كار سختي است!
آداب و رسوم عجيب

هر فرهنگ خاص در هر اقليم، آداب و رسوم خودش را دارد. تفاوت و تنوع فرهنگي دنيايي از آداب و رسوم مختلف را به ‌وجود مي‌آورد. در اين بخش از مجله دلتا به شما چند آداب و رسوم عجيب مردم نقاط مختلف دنيا معرفي خواهد شد.

  • پرتاب آب دهان در مراسم ازدواج يوناني‌ها!

يكي از آداب و رسوم عجيب  دنيا در مراسم عروسي يوناني‌ها اجرا مي‌شود. شايد برايتان باوركردني نباشد كه در اين مراسم، مهمانان به‌سمت عروس و داماد آب دهان پرتاب مي‌كنند! مردم يونان معتقدند پرتاب آب دهان شيطان و بلا را دفع مي‌كند و در فرهنگ آنها نشانه‌اي از خوش‌يمني است. البته اين رسم فقط مختص عروسي‌ها نيست. در مراسم ديگري همچون غسل تعميد نوزاد نيز براي دوري از شيطان و رفع بلا اجرا مي‌شود.

ازدواج يوناني‌ها

  • امتناع از استفاده از جوهر قرمز رنگ در كره جنوبي!

بر طبق تاريخ و سنت‌هاي كره جنوبي، جوهر قرمز براي نوشتن نام مردگان به كار مي‌رفته است. به همين خاطر است كه هنوز كه هنوزه استفاده از جوهر قرمز رنگ براي نوشتن نام يك شخص تابو تلقي مي‌شود و همه افراد كره جنوبي از جوهر قرمز رنگ فراري هستند!

  • غذاهاي پرسروصدا در ژاپن!

هر سرزميني آداب خاصي براي غذاخوردن دارد. در فرهنگ كشورهاي غربي، ايجاد سروصدا هنگام غذا خوردن رفتار بي‌ادبانه تلقي مي‌شود. در حالي ‌كه در كشور ژاپن، ايجاد صداهاي ناشي از تند غذاخوردن معني كاملا متفاوتي دارد. اين تفاوت بيشتر درمورد غذاهاي رشته‌اي همچون پاستا و نودل مشهود است. در واقع، غربي‌ها عادت دارند چنگال را در رشته‌هاي دراز بپيچانند و آنها را مهار كنند و سپس در دهان قرار دهند؛ اما ژاپني‌ها بدون پيچاندن رشته‌ها، آنها را سرو مي‌كنند. به همين دليل، اين سبك غذاخوردن با سروصدا همراه است.

توليد صدا هنگام خوردن رشته‌فرنگي در ژاپن راهي براي نشان‌دادن لذت بسيار از طعم غذاست.
غذا خوردن در ژاپن
  • سنت عجيب برزيلي‌ها براي كسب مقبوليت و پذيرش اجتماعي!

يكي از آداب و رسوم عجيب جهان مربوط به برزيلي‌ها مي شود. جالب است كه بدانيد پسران جوان قوم ساتاره ماوه براي ثابت كردن شجاعت و قدرتشان دستانشان را در يك سبد پر از مورچه فرو مي‌كنند! نيش اين مورچه‌ها واقعا دردناك است، اما اين جوانان حاضرند تمام درد آن را تحمل كنند تا به عنوان يك پسر شجاع شناخته شوند و مقبوليت اجتماعي پيدا كنند!

  • مراسم تدفين در برزيل و ونزوئلا !

وقتي يك نفر از طايفه تانوماني‌ها مي ميرد، بدنش را مي سوزانند. بعد از آن هم، خاكستر و استخوانش را در يك سوپ تركيب مي‌كنند و شركت كنندگان در مراسم تدفين آن سوپ را ميل مي‌كنند! مردم اين طايقه معتقدند كه اين كار باعث آرامش روح مرحوم مي‌شود!

  • بستن پا‌ها در چين!

در مدت حدودا هزار سال، چيني ها معتقد بودند كه پاي كوچك نشانه زيبايي و جذابيت دختر‌ها به‌ حساب مي‌آيد. به همين دليل دختران جوان را مجبور مي كردند كه پاهايشان را در يك پروسه دردناك ببندند تا پاهايشان كوچك باقي بمانند! تا اينكه در اواخر دهه ۱۹۴۰ ميلادي، اين سنت عجيب و غريب براي هميشه به خاطر آسيب هايي كه دختران چيني متحمل شده بودند، متوقف شد.

بستن پا‌ها در چين

پيشنهاد مطالعه: مطلب عجيب‌ترين آيين‌هاي تدفين در جهان را را در مجله دلتا بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.