خطرناك ترين پرنده جهان

۹ بازديد

كاسواري پرهاي مشكي سخت و صورتي آبي‌رنگ دارد. گردن آن به رنگ قرمز روشن يا زرد است و تاجي استخواني بر سر دارد. پاهايش بزرگ و نيرومند است و پنجه‌اي خنجرمانند دارد.

پرنده خطرناك جهان

كاسوري نام يكي از خطرناك‌ترين پرندگان روي زمين است. شايد بتوان گفت تنها پرنده خطرناك جهان به شمار مي‌رود. در ادامه اين مطلب از مجله دلتا درباره اين پرنده بيشتر صحبت مي‌كنيم.

كاسوري، خطرناك‌ترين پرنده

كاسوري سومين پرنده بزرگ دنيا است كه طول آن به ۲ متر مي‌رسد. اين پرنده دومين پرنده سنگين وزن جهان با چيزي در حدود ۶۰ كيلوگرم است.

چرا اين پرنده لقب خطرناك‌ترين پرنده دنيا را به خود گرفته است؟

در پاسخ بايد گفت كه كاسوري‌ها در هيچ مبارزه‌اي كه با ديگر حيوانات و يا انسان‌ها دارند هرگز شكست نمي‌خورند. اين پرنده قابليت‌هاي عجيب و غريبي دارد. مي تواند تا ۲ متر بالا بپرد. سرعت فوق العاده ۵۰ كيلومتر در ساعت دارد. يك شاخ خيلي تيز بالاي سرش وجود دارد كه مي‌تواند مثل يك خنجر فوق العاده تيز  از آن در جنگ‌ها استفاده كند. اين خنجر طبيعي ۱۲ سانتيمتر طول دارد.

كاسوري خطرناك‌ ترين پرنده جهان

كاسوري پرنده‌اي شبيه بوقلمون

اين پرنده در عين حال شكل و ظاهر رعب آوري هم دارد. پرهاي سياه رنگي بدنش را پوشانده و تا حدودي شبيه بوقلمون است. گردن آبي با زائده قرمز رنگي كه از آن آويزان است را مي توان ويژگي بارز اين نوع پرنده دانست. چشمان بزرگ و تيز كاسوري مي‌تواند كوچك‌ترين حركت و جنبشي را در دوردست ترين نقاط ببيند. هر سال ۲۰۰ مورد حمله كاسوري به انسان گزارش مي‌شود كه برخي از آن‌ها منجر به مرگ مي‌شود. براي مثال در سال ۱۹۲۶ يك انسان در برخورد با كاسوري به طرز رقت‌انگيزي جان خود را از دست داده بود.

 نكته عجيب اين است كه كاسوري‌ها بي هيچ دليلي به سگ‌ها حمله مي‌كنند

تا كنون هيچ كسي نتوانسته راز حمله كاسوري‌ها به سگ‌ها را كشف كند. اين پرنده‌ها اغلب به خانه‌هاي مسكوني حمله مي‌كنند. با نوك و شاخ خود به درها و پنجره‌ها آسيب مي‌رسانند.

زيستگاه كاسوري

زيستگاه اين پرنده مناطق شمالي استراليا است. اين پرندگان در جنگل‌هاي استراليا نقش مهمي در انتشار دانه‌ها و بذر گياهان دارند. كاسوري ميوه‌خوار است و از قارچ‌ها، نرم تنان و حشرات تغذيه مي‌كند. گروهي از پژوهشگران كاسوري‌ها را از نسل دايناسورها مي‌دانند. با همه اين اوصاف كاسوري پرنده زيبا و شگفت انگيزي است.

پيشنهاد مطالعه: مطلب خطرناك‌ترين حيوانات ايران را بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.