حقايق باورنكردني از زندگي حيوانات!

۱۳ بازديد

 

علي‌رغم پيشرفت‌هاي خيره كننده و كشف بسياري از رموز هستي در اين كره خاكي هنوز هم مسائل ناشناخته‌ و شگفت‌انگيزي درباره زندگي حيوانات وجود دارد.
زندگي حيوانات

 مسائل ناشناخته در مورد بسياري از گونه‌هاي جانوري صدق مي‌كند و چند وقت يك بار دانشمندان و محققان زيست جانوري در مورد رفتارها و ويژگي‌هاي ذاتي و اكتسابي اين موجودات چيزهايي را كشف مي‌كنند كه همه را شگفت‌زده مي‌كند. در ادامه اين مطلب از مجله دلتا با حقايقي جالب و خيره كننده در مورد گونه‌هاي جانوري مختلف و زندگي حيوانات آشنا خواهيد شد.

زندگي حيوانات عروس دريايي

نوعي عروس دريايي وجود دارد كه هرگز نمي‌ميرد

اين جانور دريايي مي‌تواند با استفاده از سلول‌هاي بنيادي بدن خود، اعضاي از بين رفته يا دچار نقص شده خود را ترميم كند، به نحوي كه انگار عضو، تازه بوجود آمده است.

زندگي حيوانات وال ها

آهنگ‌هاي وال‌ها نيز مانند انسان‌ها منتشر مي‌شوند

يكي از عجايب زندگي حيوانات درباره وال‌هاست. هنگامي كه چند وال با هم در يك مكان حضور دارند همه با هم يك آهنگ مشترك را خواهند خواند؛ بدين‌ترتيب ممكن است آهنگ دنباله‌دار شود. نكته جالب اين است كه اگر آهنگ اجرا شده به اندازه كافي جالب و گيرا باشد به ديگر مناطق نيز سرايت كرده و وال‌هاي ديگر نيز آن را ياد گرفته و از آن لذت خواهند برد.

زندگي حيوانات صدف ها

صدف‌ها مي‌توانند تغيير جنسيت دهند

صدف‌ها بسته به اين كه در فصل جفت‌گيري كدام جنس مفيدتر خواهد بود، جنسيت خود را تغيير مي‌دهند.

اسب دريايي

اسب‌هاي دريايي نر مسئول به دنيا آوردن بچه‌ها هستند

اسب‌هاي دريايي زندگي تك همسري دارند. وقتي كه زمان جفت‌گيري فرا مي‌رسد، اسب آبي نر تخم‌هاي بارور شده را در يك كيسه در بدن خود نگهداري مي‌كند تا زماني كه نوزادان به دنيا بيايند. همچنين اسب‌هاي دريايي نر و ماده در هنگام شنا دم‌هاي يكديگر را مي‌گيرند؛  درست مانند انسان‌ها كه دست در دست هم قدم مي‌زنند.

پنگوئن

پنگوئن‌ها از يكديگر خواستگاري مي‌كنند

پنگوئن‌ها نيز تنها يك بار ازدواج مي‌كنند و وقتي پنگوئن نر يك همنوع ماده را براي ازدواج انتخاب مي‌كند با دادن يك سنگريزه از او خواستگاري خواهد كرد.

بيشتر بخوانيد: مطلب توليد حشره رباتيك انعطاف‌پذير! را در مجله دلتا بخوانيد.

با مجله دانستني دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.