توصيه تغذيه‌اي براي ‌سلامت زنان

۱۴ بازديد

پزشكان توصيه‌ مي‌كنند براي اجتناب از كمبود كلسيم محصولات لبني را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. خوردن تخم‌ مرغ، كشك، پنير، شير و ديگر محصولات لبني به شدت توصيه مي‌شود.

تغذيه ‌اي براي ‌سلامت زنان

با افزايش سن تراكم استخوان‌ها كاهش يافته و اين امر باعث بروز مشكلاتي مانند سختي در راه رفتن، شكنندگي، ورم، درد مفاصل و ديگر مشكلات مفصل و استخواني مي‌شود در زنان به ويژه پس از ۴۰ سالگي، شرايط بدن تغييرات زيادي مي‌كند و مشكلات متابوليسمي و هورموني در اين زمان افزايش مي‌يابد و از همين رو توجه به سلامت در اين دوره اهميت خاصي دارد. با مطلب تغذيه ‌اي براي ‌سلامت زنان همراه مجله دلتا باشيد.

تغذيه ‌اي براي ‌سلامت زنان

  • نوشيدن آب كافي

كاهش سطح هورمون استروژن يكي از علل اصلي يائسگي است كه علائم بسياري از جمله خشكي پوست را به همراه دارد. به همين علت بايد روزانه حدودا هشت ليوان آب بنوشيد تا رطوبت و زيبايي پوست خود را حفظ كنيد.

  • دريافت ميزان كافي كلسيم

كلسيم يك ماده معدني بسيار ضروري براي سلامت استخوان‌ها است. بعد از ۴۰ سالگي، تراكم استخوان‌ها به دليل تغييرات هورموني كاهش مي‌يابد. پزشكان توصيه‌ مي‌كنند براي اجتناب از اين مشكل محصولات لبني را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. خوردن تخم‌ مرغ، كشك، پنير، شير و ديگر محصولات لبني به شدت توصيه مي‌شود.

تغذيه ‌اي براي ‌سلامت زنان كلسيم

  • ضرورت دريافت ويتامين D

ويتامين D براي بدن ضروري است و كمك مي‌كند تا كلسيم لازم را جذب كند. اگر چه همه مي‌دانيم مي‌توان ويتامين D را از طريق نور خورشيد جذب كرد اما خوردن ماهي تن، تخم مرغ و گوشت نيز براي دريافت ويتامين D لازم است.

  • مصرف مقادير كافي ميوه‌ها و سبزيجات

ميوه‌ها و سبزيجات هميشه براي سلامت مفيد است. از آن‌جايي كه متابوليسم بدن با افزايش سن كاهش مي‌يابد براي جلوگيري از افزايش وزن بايد غذاهايي با كالري كمتر و فيبر بيشتر مصرف كنيد.

  • گنجاندن آهن كافي در رژيم غذايي

اكثر زنان از مشكل كمبود آهن رنج مي‌برند و زنان بالاي ۴۰ سال به احتمال بيشتري با اين مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنند. بهتر است غذاهاي سرشار از آهن را به رژيم غذايي خود اضافه كنند تا از هر گونه مشكل ناشي از فقر آهن در امان بمانند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «درمان سرگيجه فقط در ۵ دقيقه» ، مجله سلامتي را دنبال كنيد.

همچنين بخوانيد:

فوايد خوردن قرص آهن!

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.