پيش‌بيني‌هاي ‎‌۱۰ سال آينده كه باور نمي‌كنيد!

۲۲ بازديد

طبق پيش‌بيني‌ها، جمعيت جهان تا پايان سال 2029 به 8.5 ميليارد نفر مي‌رسد و هنگامي كه چنين اتفاقي بيفتد جهان با مشكلات جديد و بزرگي مواجه خواهد شد.

پيش بيني آينده

در طي ده سال گذشته تغييرات زيادي در صنعت فناوري رخ داد. شروع ماموريت‌هاي جديد كاوش در مريخ، عرضه تجاري خودروهاي خودران و ثبت اولين تصوير از سياه چاله نمونه‌اي از تحولات و دستاوردهاي ده سال اخير بوده است و در دهه‌ آينده نيز شاهد تغييرات باورنكردني در عرصه‌هاي مختلف خواهيم بود. در اين نوشتار از مجله دلتا به بررسي پيش بيني آينده مي‌پردازيم.

پيش بيني آينده

پيش‌بيني‌ها درباره‌ آنچه در ده سال آينده اتفاق مي‌افتد حاصل تركيبي از پيش‌بيني‌هاي اقتصادي و نتايج علمي برخي از كارشناسان و متخصصان برجسته دنيا و همچنين پروژه‌هايي است كه توسط مخترعان به اجرا درآمده‌اند. اين رويدادها به احتمال زياد در طي ده سال آينده رخ خواهند داد:

ماشين‌هاي ذهن‌خوان توليد مي‌شود

توليد ماشين‌هايي كه ذهن انسان را بخوانند چيزي فراتر از تصور ما و بيشتر شبيه يك رمان علمي_تخيلي به نظر مي‌رسد اما اگر دانشمندان طبق برنامه طرح‌ريزي شده خود عمل كنند بايد ظرف ۱۲ ماه آينده منتظر معرفي اولين ماشين‌هاي تله‌پاتي يا ذهن‌خوان باشيم.

توليد انبوه ماشين‌هاي خودران آغاز مي‌شود

اگرچه ماشين‌هاي خودران در بازار وجود دارند اما هنوز فراگير نشده و تنها در تعداد كمي از بازارهاي جهان عرضه مي‌شوند. اين روزها داشتن يك ماشين خودران، كالاي لوكسي است كه مي‌توان گفت فقط افراد ثروتمند مي‌توانند به آن دست يابند اما اين روند در سال ۲۰۲۱ تغيير خواهد كرد.

پيش بيني ده سال آينده

هواپيماهاي مجهز به انرژي خورشيدي

در سال ۲۰۲۲، شركت هواپيمايي Eviation Aircraft قصد دارد اولين هواپيماي تجاري تمام برقي جهان را عرضه كند. اين يك ايده علمي_تخيلي نيست. اين شركت قبلا از هواپيماي برقي خود رونمايي كرده و يك تيم از خلبانان در حال حاضر يك هواپيماي برقي را در جهان به گردش در آورده‌اند. اما در سال ۲۰۲۲، هواپيماهاي برقي كه با پنل‌هاي خورشيدي شارژ مي‌شوند گزينه اصلي براي پرواز خواهند بود.

ماموريت انسان به مريخ

در سال ۲۰۲۴ اولين سفر انسان به سياره مريخ صورت مي‌گيرد. در همين سال، قرار است برنامه‌ سفر به مريخ ايلان ماسك انجام شده و شركت هواپيمايي اسپيس ايكس ايلان ماسك اولين موشك‌هاي خود را به مريخ بفرستد و حتي اگر برنامه ايلان ماسك با موفقيت همراه نباشد در نهايت يك نفر به اين سياره قدم خواهد گذاشت.

تاخير در روند پيري قلب انسان

بيماري هاي قلبي_عروقي هنوز هم علت اصلي مرگ و مير در جهان به شمار مي‌آيند. اين بيماري بيش از هر چيزي ديگر بر طول عمر ما اثر مي‌گذارد. هر چقدر هم كه مواظب سلامتي خود باشيم نمي‌توانيم از روند پير شدن قلب خود فرار كنيم يا دست كم تا سال ۲۰۲۶ قادر به انجام اين كار نخواهيم بود. موسسه سلول‌هاي بنيادي هاروارد پيش‌بيني مي‌كند كه تا سال ۲۰۲۶، پژوهش‌هاي باليني خود براي جلوگيري از روند پيري قلب انسان را به نتيجه برسانند.

بيشتر بخوانيد: مطلب راز مثلث برمودا كشف شد! را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

دليل خميازه كشيدن زياد چيست؟

مكمل‌هايي كه شما را ايمن مي‌كند!

از فوايد قارچ چه مي‌دانيد؟

دنياي فناوري در سال ۲۰۲۱ چه دستاوردهايي خواهد داشت؟

جهان چگونه پايان مي‌يابد؟

 

با مجله دانستني دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.