دنياي فناوري در سال ۲۰۲۱ چه دستاوردهايي خواهد داشت؟

۲۰ بازديد

در سال 2020 بسياري از مردم مجبور شدند به جاي حضور فيزيكي در محل كار، به صورت دوركاري مسئوليت‌هاي خود را انجام دهند و اين سبك جديد از زندگي بيش از هر چيز به توسعه فناوري و زيرساخت‌هايي همچون اينترنت پرسرعت مبتني است.

دستاورد هاي فناوري ۲۰۲۱

اينكه سال ۲۰۲۱ با چه نوآوري‌ها و ظهور كدام فناوري‌هاي جديدي همراه خواهد بود را زمان مشخص مي‌كند، اما با اين حال مي‌توان پيش‌بيني‌هايي را نيز مطرح كرد. در اين مقاله از مجله دلتا قصد داريم به بررسي دستاورد هاي فناوري ۲۰۲۱ بپردازيم.

دنياي فناوري در سال ۲۰۲۱

شبكه‌هاي ۵G گسترده‌تر مي‌شود

انتظار مي‌رود در سال ۲۰۲۱ توسعه ۵G يكي از مهمترين اولويت شركت‌هاي مخابراتي در سراسر جهان باشد تا دسترسي به اينترنت پرسرعت كه در واقع زمينه توسعه بسياري از بخش‌ها نيز محسوب مي‌شود، براي طيف گسترده‌تري از مردم مهيا شود.

اپليكيشن‌هايي كه سلامت شما را زير نظر مي‌گيرند

در حال حاضر اپليكيشن‌هاي زيادي با محوريت تناسب اندام و رديابي سلامت توليد شده‌اند كه توانايي انجام كارهاي مختلفي از رصد كردن وضعيت ابتلا به كوويد-۱۹ گرفته تا اندازه‌گيري گلبول‌هاي قرمز خون را دارند. اما اين تازه شروع كار است و كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه در سال ۲۰۲۱ بر حجم و كارايي اين نوع اپليكيشن‌ها افزوده خواهد شد.

فناوري جديد

تكنولوژي كار شما را كنترل مي‌كند

با اينكه شيوه دوركاري باعث صرفه‌جويي در هزينه‌ها شده و از انتشار ويروس كرونا نيز تا حد زيادي جلوگيري مي‌كند، اما در اين بين كارفرمايان با مشكل نظارت بر ساعات كاري كارمندان خود مواجه شده‌اند. با توجه به اهميت اين مسئله، انتظار مي‌رود در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ها و سيستم‌هاي نرم افزاري ويژه‌اي براي نظارت بر كار افراد معرفي شده و شيوه دوركاري را بسيار پخته‌تر و سازمان يافته‌تر از آن چيزي كنند كه امروزه شاهدش هستيم.

ورزش‌هاي الكترونيك رونق مي‌گيرند

ورزش و فعاليت بدني از لازمه‌هاي زندگي است، اما در شرايط كرونايي يك سال اخير، يافتن موقعيت مناسب براي ورزش كردن بسيار سخت شده و حتي ليگ‌هاي معتبر كشورهاي مختلف هم به سختي قادر به برگزاري مسابقات هستند. در چنين شرايطي ورزش‌هاي الكترونيك مي‌توانند جايگزين مناسبي بوده و حداقل به طور موقت و تا ريشه كن شدن كرونا، در سرگرم كردن مردم، چه به عنوان بازيكن و چه به عنوان تماشاگر، موفق باشند.

ذخيره اطلاعات در DNA

هارد درايوها و فلش‌ها را فراموش كنيد؛ DNA آن چيزي است كه مي‌تواند آينده ذخيره اطلاعات را شكل دهد. مايكروسافت و چند شركت ديگر در تلاش‌اند تا امكان ذخيره اطلاعات در مولكول‌هاي DNA را مهيا كرده و به اين ترتيب انقلابي را در زمينه ذخيره‌سازي داده‌ها ايجاد كنند. به گفته محققان، تنها ۲۰ گرم DNA قادر است كل اطلاعات ديجيتالي حال حاضر دنيا را در خود جاي دهد و اين يعني پتانسيل‌هاي بسيار بالايي در DNA نهفته است كه سال ۲۰۲۱ مي‌تواند سال شكوفايي آن‌ها باشد.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه بيشتر مطلب چه عواملي باعث زودتر سفيد شدن مو مي‌شود؟ را بخوانيد.

همچنين بخوانيد:

۱ دقيقه قبل از مرگ چه مي‌شود؟

علت به ياد آوردن خواب‌ چيست؟

۳۰ دقيقه پياده‌روي روزانه چه كمكي به سلامتي مي‌كند

ليموترش و يك دنيا خاصيت

غذاهاي تند چه فوايدي دارند؟

 

با مجله دانستني دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.