۱ دقيقه قبل از مرگ چه مي‌شود؟

۲۱ بازديد

حتما اين سوال براي شما هم پيش آمده كه انسان در لحظه مرگ چه احساسي خواهد داشت؟

لحظه مرگ

از تلخ و شيرين بودن مرگ براي انسان‌ كه بگذريم، احساس لحظه مرگ و تغييراتي كه در اين زمان در مغز رخ مي‌دهد براي همه برابر و يكسان است. با مجله دلتا همراه باشيد تا بيشتر درباره اين موضوع بدانيد.

چه اتفاقاتي قبل از مرگ مي‌افتد؟

گروهي متشكل از شيمي‌دان‌ها و پزشكان آمريكايي با انجام بررسي‌ها و تحقيقات گسترده روي افراد در حال مرگ و يا بازگشته از مرگ نشان دادند كه در زمان مرگ و چند دقيقه قبل از آن احساسي درست شبيه به تماشاي فيلم ترسناك به افراد دست مي‌دهد؛ در اين شرايط مغز واكنشي از خود نشان مي‌دهد كه هنگام تماشاي فيلم بسيار ترسناك دارد. آيا مي دانستيد علت اين ترس و وحشت قبل از مرگ چيست؟ بر اساس بررسي‌هاي اين گروه علمي ترس عامل اصلي اين موضوع است چون در اين زمان بخشي از مغز به نام تالاموس كه به استرس و فشار روحي بسيار حساس است، در اين شرايط با انتشار برخي هورمون‌ها و مواد شيميايي واكنش نشان مي‌دهد.

مرگ از نظر علمي

۱ دقيقه پاياني چگونه است؟

گفته مي‌شود كه ۱ دقيقه قبل از مرگ فرد حس ترس همراه با پرواز يا برخورد را احساس مي‌كند و در اين شرايط هيپوتالاموس باعث انتشار آدرنالين در بدن مي‌شود تا بدن را براي واكنش صحيح آماده كند. اين مطالعات و بررسي‌ها نشان مي‌دهد در اكثر موارد افراد در لحظه مرگ سعي مي‌كنند فرياد بزنند ولي صدايي به گوش هيچ فردي نمي‌رسد؛ زيرا در اين لحظه تنفس قطع شده و مغز در حال از كار افتادن است.

پيشنهاد مطالعه: براي خواندن مطالب بيشتر، “حقايق عجيب درباره خواب كه تا به حال نشنيده‌ايد!” را در مجله دانستني مطالعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

دليل پلك زدن چيست؟

تست ۱۰ ثانيه اي كرونا با دقت ۹۹ درصد

فضاپيماي “اوريون” آماده پرواز به ماه است!

درمان نابينايي با استفاده از سلول هاي بنيادي جسد

به جاي گوشت چه بخوريم؟

 

با مجله دانستني دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.