پخش ويديو با جوراب هوشمند

۲۵ بازديد

نت فليكس جورابي را معرفي كرده است كه با استفاده از سنسورهاي حركتي و تشخيص ضربان قلب به فرد در تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني كمك كرده و در صورت نياز پخش را متوقف مي‌كند.

جوراب هوشمند

با نزديك شدن به كريسمس ايام هديه دادن و گرفتن، نت فليكس جوراب هوشمندي ابداع كرده كه اگر در حين تماشاي برنامه تلويزيوني مورد علاقه خود به خواب رفتيد پخش آن‌را متوقف مي‌كند. در طراحي جوراب‌هاي هوشمند نت فليكس از سريال‌هاي معروف الهام گرفته شده است، اما همان‌گونه كه اشاره شد اين جوراب‌ها واقعا هوشمند هستند و اگر فردي كه آن را به پا كرده، خوابش ببرد برنامه دلخواهش متوقف مي‌شود تا چيزي را از روند پخش برنامه از دست ندهد. در ادامه اين مطلب از مجله دلتا درباره تجهيزات اين جوراب مي‌خوانيد.

پخش ويديو با جوراب هوشمند

تجهيزات لازم براي اين كار داخل هر جوراب تعبيه مي‌شود. طرز كار جوراب هوشمند Netflix ابداعي براي فناوري امروز چيز پيچيده‌اي به حساب نمي‌آيد، يك شتاب‌سنج شرايط و موقعيت قرار گرفتن پا را شناسايي مي‌كند و LED آي‌آر تعبيه شده در اين جوراب در صورت تغيير موقعيت پا به دستگاه تلويزيون، سيگنالي را براي توقف پخش برنامه ارسال مي‌كند. ناگفته نماند در اين حين اگر فردي كه جوراب هوشمند Netflix را به پا كرده در حال بيداري نيز موقعيت پاي خود را تغيير دهد ممكن است غفلتا سيگنالي براي توقف فيلم ارسال شود.

به همين منظور نت‌فليكس براي افرادي كه تمايل دارند اين فرآيند با دقت بيشتري انجام ‌شود پيشنهاد مي‌كند از سنسورهاي تشخيص‌دهنده ميزان نبض بدن استفاده كنند. اين سنسورها حدود ۱۵ تا ۲۰ دلار بيشتر براي مشتري آب مي‌خورد اما دقت بسيار بالاتري دارند و به محض خواب رفتن سيگنال مربوطه را ارسال مي‌كنند، از طرف ديگر تغيير موقعيت پا نيز با سنسورهاي تشخيص نبض دچار اختلال نمي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: محققان MIT موفق به توليد نوع جديدي از بانداژها شده‌اند كه با بهره‌گيري از تجهيزات الكترونيكي و ذخيره‌هاي دارويي مي‌توانند فرايند زيرنظرداشتن و درمان زخم‌ها را تسريع كنند. براي مطالعه بيشتر درباره اختراعات و نوآوري‌هاي جديد مطلب «بانداژ هوشمند براي بهبود سريع زخم‌ها» را بخوايند.

همچنين بخوانيد:

دست مصنوعي با قدرت لامسه

استتار سربازان با شنل هري پاتر واقعي

اختراعات جديد كه زندگي را راحت تر مي كنند

گوشواره ‎اي براي اندازه گيري قند خون

نيروگاه خورشيدي فضايي : منبع توليد انرژي آينده

 

با مجله دانستني دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.